TÜRKİYE’DE ÖZEL SANAT KOLEKSİYONERİ OLARAK ORHAN KARADOĞAN
DOI:
https://doi.org/10.31567/ssd.482Anahtar Kelimeler:
Koleksiyonculuk, Orhan Karadoğan, Dijital Sanat GalerisiÖzet
Geçmiş, bugün ve gelecek üçgeninde koleksiyonerlik hep var olmuş ve var olacak bir eylemdir.
Düşünürler kendi araştırma alanları doğrultusunda koleksiyonerlik kavramının geçmişini ve
bugününü irdelemişlerdir. Bu makalede düşünürlerin görüşlerine paralel olarak, Türkiye'deki
çağdaş sanat dünyasına yaptığı önemli katkılarla fark yaratan Orhan Karadoğan'ın koleksiyoner
kimliği üzerinden koleksiyonculuğu ve Türkiye'deki koleksiyoner yapısı üzerinde durulmuştur.
Orhan Karadoğan’ın kimliği, koleksiyonerliğe nasıl başladığı, koleksiyoncu olarak neden seçildiği,
onu diğer koleksiyonerlerden ayıran özelliği ve yöntemleri nedir gibi soruların cevabına bu
çalışmada yanıt aranmıştır. Çalışmanın bir diğer amacı Türk Çağdaş Sanatı bağlamında
Karadoğan’ın yaptıkları, yapmak istedikleri üzerinde düşünmek ve sanat dünyasına ait
düşüncelerini geniş kitlelere yayarak destekleme gerekliliğini ön plana çıkarmaktır. Orhan
Karadoğan sadece resim koleksiyonu yapmakla kalmayıp resim sanatının ülke çapında fiziksel ve
dijital olarak yaygınlaştırılması adına bir farkındalık yaratmaya çalışmıştır. Orhan Karadoğan’ın
kendisi, röportajları ve Türkiye’de sanat galericiliği anlamında tartışmasız bir öncü olan Yahşi
Baraz’ın “Özel Koleksiyonlardan Örneklerle Türkiye’de Sanat Koleksiyonculuğu” ismiyle iki cilt
olarak Oğuz Erten tarafından yayıma hazırlanan kapsamlı kitap bu çalışmanın alt yapısını
oluşturmuştur.