BİLGİSAYAR OYUN BAĞIMLILIĞI ÜZERİNE ŞANLIURFA’DA BİR ARAŞTIRMA

Yazarlar

  • Samet BÜYÜKKESKİN Lisans Öğrencisi, Harran Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği, Şanlıurfa
  • Samiye ALSABAH Lisans Öğrencisi, Harran Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği, Şanlıurfa
  • Mehmet MİMAN Harran Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Endüstri Mühendisliği, Şanlıurfa

Anahtar Kelimeler:

Bilgisayar oyunu bağımlılığı, Şanlıurfa, demografik özellikler

Özet

Çalışmanın konusu Şanlıurfa ili sakinlerinin bilgisayar oyunu bağımlılığı ile bununla ilgili olumlu ve olumsuz etkenlerini
içermekte olup, bu çalışmayla ile birlikte toplumun her kesiminden kişilerin bilgisayar oyunlarına olan düşkünlüklerini
incelemek, düşüncelerini değerlendirmek amaçlanmaktadır. Yapılan analizler günümüzde bilgisayar oyunu bağımlılığıyla
ilişkilendirilebilecek davranışların üniversite her kesimden kişiler arasında sıklıkla ortalamanın altında yaşanmakta olduğunu
en çok gözlenen ve en az gözlemlenen davranışlara öğrencilerin demografik özelliklerinin (cinsiyet, yaş, görev, aylık gelir,
öğrenim durumu, medeni hal, kişisel bilgisayar) etkisi saptanamamıştır. Bu durum bilgisayar oyunları bağımlılığının kişiler
arasında benzer olarak ortaya çıkmasından kaynaklanıyor olabilir.

İndir

Yayınlanmış

2019-12-30

Nasıl Atıf Yapılır

BÜYÜKKESKİN, S., ALSABAH, S., & MİMAN, M. (2019). BİLGİSAYAR OYUN BAĞIMLILIĞI ÜZERİNE ŞANLIURFA’DA BİR ARAŞTIRMA. SSD Journal, 4(17), 793–797. Geliş tarihi gönderen https://ssdjournal.org/index.php/pub/article/view/108

Sayı

Bölüm

Makaleler

Benzer Makaleler

<< < 1 2 3 4 5 

Bu makale için ayrıca gelişmiş bir benzerlik araması başlat yapabilirsiniz.