DİJİTAL OYUN TEMELLİ YABANCI DİL ÖĞRENİMİNDE DİL BECERİ ALANLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.31567/ssd.546

Anahtar Kelimeler:

yabancı dil eğitimi, dijital oyunlar, dil becerileri, içerik analizi

Özet

Dijital oyun temelli yabancı dil öğrenimi son yıllarda yaygınlaşan bir konu olarak karşımıza
çıkmaktadır. Son dönemlerde teknolojinin gelişmesi ile birlikte oyun sektörü de ciddi anlamda
gelişme kaydetmiştir. Bu durum sonucunda insanların dijital oyunlara olan ilgisi giderek artmıştır.
Bu oyunların eğitim alanında kullanılması ise son yıllarda literatürde giderek artan bir konu hâline
gelmiştir. Özellikle yabancı dil eğitiminde farklı beceri alanlarının kullanılmasına yönelik yapılan
bu çalışmalarda öncelik kelime bilgisi olmuştur. Ancak teknoloji ve oyun sektörünün hızla
gelişmesiyle birlikte bu durum dil becerilerinin farklı alanlarda çalışma yapılması ihtiyacını
doğurabilmektedir.
Dijital oyun temelli yabancı dil öğrenimi son yıllarda yaygınlaşan bir konu olarak karşımıza
çıkmaktadır. Bu çalışma, küresel olarak çeşitli eğitimsel ve eğitim dışı bağlamlarda gerçekleştirilen
dijital oyun tabanlı yabancı dil öğrenme beceri alanları üzerine bir analiz çalışmasını
amaçlamaktadır. Literatür taraması 2010-2021 yılları arasında yapılmış güncel çalışmaları kapsamaktadır. Çalışma
tarama modelinde olup içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında 145
akademik çalışma incelenmiş, 57 çalışma konu ile ilgili olmayanlar hariç tutularak belirlenen
kriterlere göre kategorize edilmiştir. Veriler, IBM SPSS 26.0 kullanılarak frekans– yüzde olarak
hesaplanmıştır. Araştırmanın güvenirliğini sağlamak için kodlama güvenirliği hesaplanmış ve %91
olarak bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre son yıllarda dijital oyun temelli yabancı dil
öğretimi ile ilgili çalışmaların sıklığının arttığı gözlemlenmiş ve bu çalışmaların çoğunun kelime
hazinesine odaklandığı tespit edilmiştir. Bu çalışma sonucunda dijital oyun temelli yabancı dil
eğitimi ile ilgili gelecekte yapılacak çalışmalarda kelime dağarcığının yanı sıra okuma, yazma ve
dinleme becerileri alanlarında da çalışmaların yapılması önerilmektedir. Dijital oyun temelli
yabancı dil eğitiminde beceri alanlarını inceleyen bu çalışmanın literatüre katkı sağlayacağı
düşünülmektedir. 

İndir

Yayınlanmış

2022-01-15

Nasıl Atıf Yapılır

KAZU , İbrahim Y., KAZU, H., & KUVVETLİ , M. (2022). DİJİTAL OYUN TEMELLİ YABANCI DİL ÖĞRENİMİNDE DİL BECERİ ALANLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. SSD Journal, 7(29), 117–127. https://doi.org/10.31567/ssd.546

Sayı

Bölüm

Makaleler

Benzer Makaleler

<< < 14 15 16 17 18 19 20 21 > >> 

Bu makale için ayrıca gelişmiş bir benzerlik araması başlat yapabilirsiniz.

Aynı yazar(lar)ın dergideki en çok okunan makaleleri