BULANIK MANTIK KULLANILARAK HAREKET YAKALAMA TEKNOLOJİSİ İLE YAKALANAN GÜLEN MİMİK MODELLEME
DOI:
https://doi.org/10.31567/ssd.786Anahtar Kelimeler:
Bulanık Mantık, Hareket Yakalama, Gülümseme, Bilgisayar, Simülasyon, MoCapÖzet
Bu makale, bulanık mantık kullanarak modellemenin gerekliliğini açıklar ve bir gülümsemeyi dijital
dünyaya aktarırken en gerçekçi sonuca ulaşılabilmesi için bulanık bir çıkarım modeli oluşturur.
Böylece, gülümsemenin en doğru temsilinin oluşturulmasını sağlar. "Hareket yakalama teknolojisi"
terimi, tüm insan hareketini dijital alana iletmek için kullanılan teknolojiyi ifade eder. Öte yandan,
bu teknolojinin gerçek sonuçlarını elde etmek için kullanılan program dilinde doğruluğu gösteren
sayısal veriler kullanılmaktadır. Gerçekliğin tek başına bir bilgisayarın hareket yakalama ile elde
edilen bir gülümsemeyi doğru bir şekilde anlaması için yetersiz olduğu gösterilmiştir. Bu
araştırmada tartışılan ilk şey bulanık mantık, ardından hareket yakalama, dijital hareket yakalama
teknolojisi ve son olarak insan yüzü kaslarıdır. Bulanık mantık teorisinin sorun çözmenin gelişimine
yaptığı katkılardan bahsedilmiştir. Daha sonra yüz kaslarından başlayarak dört ana kas, bulanık bir
görünüme sahip olacak şekilde grafikler kullanılarak tasarlandı. Sonuç olarak, bulanık mantık
teorisinin çözüme yaptığı katkının tartışılması aşağıdadır.